Tuesday, August 4, 2009







Mesti anda tertanya2 apa yg istimewa sgt ttg lukisan2 di atas sdgkan bersepah lagi lukisan2 lain yg lebih menarik, betul tak?

Sebenarnya lukisan2 yg telah dicetak semula dlm bentuk kad raya dan kalendar ini adalah hasil karya mereka yg tidak mempunyai tangan. Ya, inilah hasil karya pelukis2 yg melukis sekadar menggunakan kaki atau mulut. Kad raya dan kalendar ini adalah hasil usaha dari Persatuan Mouth & Foot Painting Artists Sdn Bhd.

Tahun lepas, sekadar beberapa keping kad raya yg dikirimkan kpd Kak Meen. Tapi tahun ini, bertambah pula dengan kalendar. Seperti tahun sudah juga, tidak sampai hati Kak Meen hendak memulangkannya semula. Lebih2 lagi setelah membaca surat yg dikepilkan bersama yg telah ditandatangani oleh Mat Jamil Bin Ramli (bekas ahli sukan Paralimpik mewakili Terengganu). Dia menulis dgn kakinya (lihat gmbr). Jadi, hendak tak hendak bayar ajelah melalui pos biarpun harganya agak mahal jika dibandingkan dgn kad raya yg dijual di pasaraya. Tidak mengapalah, inilah sumbangan kecil Kak Meen disamping memberi sokongan kpd mereka. Kagum sebenarnya melihat hasil karya serta kegigihan mereka yg berusaha berdikari utk mencari pendapatan sendiri.

Tapi hairan juga ya, mcm mana dia org ni tahu yg Kak Meen dah berpindah? Sesaja hantar berpandukan buku panduan telepon atau apa? Ada ke sesapa yg turut mengalaminya?

6 comments:

Anonymous said...

kak meen

saya pun dapat jugak..last year dapat kad..this year dapat kalendar...dah promote kat opis..banyak jugaklah order yang saya dapat untuk kad raya dan kalendar ni..

saya memang support & respect cara dia orang ni mencari rezeki...memang kreatif..ni jelah sumbangan kita untuk dia orang.

tak ada lak web site nak tolong promote..anyway thanks for putting it in here

Meen Zulaikha said...

Anonymous.. mudah2an ada lebih ramai yg mcm you ni, bantu mrk. Good job! Hanya Tuhan yg dpt membalas budimu..

intan shaheera@ieyra said...

nak alamat akak......

tetiba terlintas di nawaitu ni nak send kad kat akak.....

Meen Zulaikha said...
This comment has been removed by the author.
Meen Zulaikha said...

Alahai ieyra.. tak sesuailah nak ltk alamat kat sini. Apa emel addrs ieyra?

intan shaheera@ieyra said...

akak tanya pokcik mersik r......hanya dia je yang ada nom phone n alamat ieyra....hehehe