Monday, December 28, 2009

SIMPLE BUT SPECIAL...

Mungkin ada yg tertanya-tanya, apa yg specialnya mengenai hidangan di atas? Sebenarnya, makanan yg menjadi santapan Kak Meen semalam tu, adalah hasil tangan ada org tu yg tetiba rajin nak ke dapur.

Sebetulnya, selepas tersangkut dlm kesesakan (aduyaii.. ptg smlm sesak giler highway bermula dr Senawang) di lebuh raya sewaktu balik dari majlis kenduri kahwin anak saudara di Melaka, Kak Meen ingat nak beli sate aje utk makan malam. Tapi dah dia offer nak masak, kita on ajelah. Maka klentang-klentunglah dia sesorng di dapur sdgkan Kak Meen bereskan kain baju. Tau2 dah terhidang Poached Salmon with Lemon-Chives sauce mcm yg selalu kami mkn di Ikea tu. Yummy.. sedap taww.. Huhu.. nangislah tokey cafe di Ikea tu sbb lepas ni Kak Meen mkn kat rumah aje ler, hahaha..

6 comments:

AYU IDRIS said...

Salam Kak Meen...wah,nampak very tempting! Sure nangislah tokey kedai kat IKEA tu sebab dah hilang customer!Kalau sudi,kongsi2kanlah resepi tu..blh jgk try buat nanti!

Mersik said...

Wahh, sapa yg masak tuu? Bley aa kita menerai2 (try) nnt.. hik hik

Meen Zulaikha said...

Ayu.. nmpknya kenalah rajinkn jemari tu tnya sama incik google. Ignorance is bliss, hehehe.. maka adalah alasanku utk tak yah ke dapur. Bilang aje tak tahu, biar dia saja yg uruskn utk menu yg ini, hahaha..

Meen Zulaikha said...

Pokcik di TMP ler.. Blh saja, tp teringin gak nak merasa suasana mkn2 di pondok nun dgn Tok Lipat bgai, hihihi..

Haiza Najwa said...

6oLsh0i_6o0z3 said...
youtube@LimGuanEngBlog

-LimGuanEngBlog Dan tindakan kami mengharamkan Biro Tata Negara (BTN) bertujuan untuk menghapuskan sifat sayangnya Melayu kepada sifat Perkauman ini bakal membuahkan hasil. Silat juga kami akan haramkan di Pulau Pinang seperti kami haramkan BTN, kerana dengan silat inilah Melayu begitu angkuh dan kejadian Pemuda UMNO menjulang keris amat ketara perkauman. Dengan diharamkan silat di Malaysia, kami warga cina dan India akan berasa begitu selamat. Kerana kami mementingkan pendidikan daripada membuang masa.

-Terima kasih dengan sokongan rakyat Malaysia.Sokongan anda amatlah kami hargai untuk memajukan malaysia.Lihatlah di Pulau Pinang, semakin hari semakin banyak dan pesat.Kami mahu jadikan P.Pinang seperti Hong Kong.
Pembangunan yang dilakukan oleh DAP dan di bantu oleh rakan-rakan Parti Rakyat demi kesejahteraan Malaysia.
Jatuhkan ketuanan Melayu UMNO demi Perpaduan Rakyat.

-Sekali lagi saya mahu ingatkan, rahsia tetap rahsia.Kita semakin hampir untuk mentadbir Malaysia.Dan saya tahu, channel saya di dalam youtube hanya dapat dibuka dan hanya boleh dibaca kenyataan saya ini hanya untuk rakan-rakan ahli yang berdaftar sahaja. Sekian,Terima Kasih

-请。现在让杀害所有马来人。 (Now let's kill all the Malays.)

-page 1/3

Salam Sejahtera,
Taresa kok tidak sepatutnya terburu-buru mengeluarkan kenyataan untuk menghentikan azan,mahukan 30% zakat kepada non muslim dan tulisan jawi.Kenyataan taresa terlalu terburu-buru tanpa persetujuan Ahli parti dan saya sendiri amat kecewa dengan kenyataan beliau.Sepatutnya ini adalah rahsia DAP sehingga Anwar menjadi Perdana Menteri dan waktu itulah kita boleh menekan DS Anwar Ibrahim.Terlalu awal Taresa membuat kenyataan.Dan sekarang Taresa menafikan.Tetapi Taresa terlupa yang semuanya telah tersebar luas didalam blog DAP sendiri dan di internet.

-page 2/3

Saya berharap semua Ahli DAP berhati-hati dalam menjalankan gerakan kita.Kita semakin hampir dan DS Anwar Ibrahim tidak boleh berbuat apa-apa.Ingat,gerakan kita ini adalah untuk anak bangsa kita yang selalu dikeji oleh Melayu.Ayuhlah bangun Cina, kuasai dan rebut apa yang melayu tidak mampu.Jangan kita berhutang budi dengan Melayu.Biar mereka yang berhutang dengan kita dan mengenang jasa kita.Kerana dengan itu kita boleh jadikan alasan yang, kita (cina) telah bertukus lumus dalam memajukan Malaysia.Dan kita mungkin dapat menukarkan tulisan Jawi kepada tulisan cina dan yang berkaitan dengan Melayu dan Islam.Seterusnya Melayu sudah tidak mempunyai apa-apa lagi.Disaat mereka berpecah itulah kita akan dapat mengambil alih tampuk kepimpinan daripada orang Melayu.

-page 3/3

Sekali lagi saya mahu ingatkan, rahsia tetap rahsia.Kita semakin hampir untuk mentadbir Malaysia.Dan saya tahu, channel saya di dalam youtube hanya dapat dibuka dan hanya boleh dibaca kenyataan saya ini hanya untuk rakan-rakan ahli yang berdaftar sahaja. Sekian,Terima Kasih

-这就是人民的领袖,林冠英

9月22日,槟城,北海的麥曼珍青屋區发生了一场严重的火灾,一共有两人在这一场火灾内丧命。

槟城首长,林冠英,在中午赶到火灾现场,林冠英抵达灾區后逐一向在灾場等候他的灾民们握手,多名婦女就因此感動得哭了起來,也因此而触动了林冠英的心。

-很多人都会说,这只不过是场政治演戏,但是,大众就是希望国家领袖能抽出多一点时间来了解我们!

希望林冠英的这一步,能够带领我国其他自己认为自己高高在上的领袖们,多一点了解我们的困境!

Boleh jadi benar, boleh jadi tidak benar..Tapi sekurang²nya kita sedar apakah rancangan mereka yang sebenar.
Sekadar untuk santapan. Petikan dari blog//ridhuantee.blogspot.com

Anonymous said...

haishhh orang2 cina ni x sedar diri...
-ja