Thursday, July 9, 2009

KUIH-MUIH'S GALORE..

Ni hasil jalan2 cari makan di pagi Sabtu yg lalu di pasar TTDI. Gila tgk kuih-muih melayu yg pelbagai tu berbaris bagaikan menjerit2 melambai Kak Meen agar singgah di gerai tu. Cis, tergoda daku, lalu dgn tamaknya terus ku sambar semahu hati utk dibawa pulang. Alasannya... hmm.. mestilah nak cuba rasa semuanyakan ala2 food taster gitu.. Hah, mmg tak syg pinggang langsung,huhuhu.. Sebenarnya ada byk jenis lagi yg dijual tapi bila tgk kening 'org tu' dah berkerut (tu kira warninglah agar jgn besar mata sbb nanti sapa lak yg nak mkn semuanya tu), maka tak jadilah nak angkut kesemuanya. Lain kali pasti Kak Meen akan singgah ke situ lagi.


Kuih lopes, koci, tpg bungkus, abuk-abuk, cucur badak (sebiji dah lesap dlm perutku, hehehe), seri muka, seri muka durian, kuih lapis, talam pandan & kole kacang (bagi Kak Meen kuih ni yg paling best)


Menggoda sungguh cup cakes comel ni, kan...

6 comments:

♥ miss cimi ♥ said...

wahhh..sye pn tgoda cam nih.
cup cake tuh cumel nyer!!

intan shaheera@ieyra said...

mmmm....tedapnya............
tergoda daku melihatnya...

EYA ZAMANI ZAITEE said...

nk sikit ..nk222222222 :)

Meen Zulaikha said...

miss cimi, ieyra, eya Zamani.. silalah rasa, jgn segan2.. kihkihkih... ada yg sedap & kurng sedap pn ada gak

Hezzy Azra... said...

Salam Kak Meen,
Ni kat pasar TTDI tkt 2 tu ke? Kuih2 kat situ mmg bleh tahan... dulu slalu jugak saya singgah beli.

Meen Zulaikha said...

Hezzy.. tepat sekali tekaanmu itu. Tp tak blh gi slalu, takut t'goda, huhu..